EN// Icecrok is the result of the delicious combination of croissant and ice cream. This business was conceived to expand through a franchising model and originated from the CEO's desire to bring to João Pessoa, Paraíba, a product that was already a hit in Europe, the "ice crone."
As part of the brand strategy, we discussed the business model, target audience, and the unique aspects of this brand. We developed a name that is both easy to pronounce and descriptive, as well as a joyful and vibrant visual identity with striking colors to make the brand memorable and aligned with the aesthetics and standards of major franchisors. Additionally, we created a mascot that adds even more personality to the brand.
-
PT// Icecrok é o resultado da deliciosa combinação de croissant com sorvete. Esse negócio já nasceu pensado para expandir seguindo o modelo de franchising e surgiu da vontade do seu CEO de trazer para João Pessoa, na Paraíba, um produto que já era febre na Europa, o "ice crone".
Dentro da estratégia de marca, discutimos o modelo de negócio, o público e os diferenciais dessa marca e desenvolvemos um nome que é, ao mesmo tempo, fácil de pronunciar e descritivo, bem como uma identidade visual alegre e vibrante com cores marcantes, para tornar a marca memorável e alinhada à estética e padrões das grandes franqueadoras. Além disso, criamos um mascote que traz ainda mais personalidade para essa marca.
Follow Me: @paulojsbarbosa | @gervazio.work
Client: Icecrok | Service: Naming and Brand Identity | Year: 2024 | Creative Direction: Paulo Barbosa | Design: Paulo Barbosa, Kauê Gervazio and Leonardo Araujo | Illustration: Kauê Gervazio | Strategy: Paulo Barbosa and Carol Lopes | Motion: Maurício Alves